טיפולים קבוצתיים

החל מהקבוצה הכיתתית ועד לחיים החברתיים בחצר ביה"ס, בכותלי הבית, במרחבי השכונה, הקהילה ובמקומות העבודה – החיים האנושיים מתקיימים מטבעם בקבוצות. החיים החברתיים הם הבסיס לרווחת האדם, לחיים תפקודיים, למימוש יכולות, להתקיימות בסיסית ולהגשמה עצמית. הטיפול הקבוצתי מתקיים בביה"ס במסגרות הכיתתיות ו/או בקבוצות יעודיות כגון קבוצות הכנה לחיים, מיניות, העצמה אישית ועוד. העבודה במסגרת קבוצתית מאפשרת לתלמידים לבחון את מערכות היחסים הבין-אישיות מנקודת המבט האישית במסגרת הקבוצתית, להתנסות במערכות יחסים חדשות במקום בטוח, להפוך מודעים להשפעתם של דפוסי התנהגותו של כל משתתף על יחסיו עם סביבתו החברתית, הזוגית האפשרית והמקצועית הקיימת והעתידית המיוחלת

מפגשים כיתתים

קבוצה (כיתה) המכילה בתוכה כ- 12 תלמידים ועוד מחנך ובשכבות הנמוכות עוזרת הוראה.  פועלים ,לומדים הנפגשים כל יום ומבלים שעות וימים ארוכים יחד.

גם את המעגל האנושי והדינאמי הזה בית הספר דואג לטפח ושם לעצמו כמטרה לשמר ולחזק את הלכידות והקשר הבינאישי בין כל חברי הכיתה.

 במפגש כיתה טיפוליים דרך משחק, יצירה, שיח והקשבה בליווי אחד מאנשי הצוות הטיפולי לומדים התלמידים והצוות להכיר את עצמם והאחרים בכיתה, מתמודדים עם פתרון קונפליקטים באופן המאפשר מרחב ומקום לכולם תוך שמירה על כבוד וערך עצמי.

קבוצות טיפול יחודיות

חלק מהמערך הטיפולי הקיים בבי"ס הוא הקבוצה הקטנה, המונה 3-4 ילדים. הצוות הטיפולי-חינוכי שם לנגד עיניו את היחסים הבינאישיים בבואו לבנות את הקבוצה, וכן את עולם התוכן המשותף בין הילדים, שיכול לסייע בחיבור הבסיסי ביניהם. 

כל מטפל עושה שימוש בכלים הייחודיים לו וכן שילוב בין טכניקות (מוסיקה, דרמה, תנועה, טבע ואמנות) לאורך התהליך הטיפולי. 

עבור הילדים, הקבוצה הקטנה היא הזדמנות לפתח ולשפר מיומנויות חברתיות בתוך מיקרו-קוסמוס, תחת עין טיפולית ומכילה.