סוגי הטיפול הקיימים בבית הספר

טיפול בהבעה ויצירה-

הטיפול בהבעה ויצירה הינו טיפול רגשי, הפועל על נפש האדם ומאפשר לו להשיח את פנימיותו באמצעות מבע אמנותי מילולי וא-מילולי – ציור, תנועה, דרמה, מוסיקה, כתיבה, משחק ויצירה. הטיפול בהבעה ויצירה מאפשר לאדם התבוננות עצמית ובין-אישית, עיבוד של מצבי חיים קיימים ואפשריים, מודעות לנקודות מבט שונות, שינוי והגמשת עמדות ובכלל זה, הרחבת מרחבי המבע, הרגש, העצמיות, המודעות והמגע עם העולם הפנימי והחיצוני.

 

טיפול באומנות-

הטיפול באמצעות אמנות מעניק בסיס להבעה יצירתית באמצעות ציור, רישום, פיסול, קולאז', יצירה לסוגיה ועבודה באמצעות חומרים שונים היצירה האמנותית מאפשרת ליוצר לגלות ולשחק באפשרויותיו, את עצמיותו ואת יחסיו עם האחר ועם מציאויות הפוקדות אותו, לשכתב ולרקום מחדש ובמו ידיו את סיפורו ועוד.בנוסף, הטיפול באמצעות האמנות עשוי להוות פלטפורמה אבחונית המאפשרת לבוא במגע עם תהלכי העומק הרגשיים, לעמוד על יכולותיו ועולמו המופנם של האדם, לספק כר להבנתו העמוקה ולתקשורת טיפולית הנוגעת ברבדים שמעבר למילים. 

 

טיפול בתנועה-

האמצעים המילוליים בלבד אינם מתאימים לכל המטופלים: חלקם מתקשים לבטא את חוויותיהם דרך מילים וירגישו בנוח יותר לבטא את עצמם באמצעות גופם. הטיפול בתנועה יוצא מנקודת הנחה כי הגוף והחוויה הגופנית הם חלק בלתי נפרד מחיי הרגש של האדם. תפקיד המטפל במסגרת הטיפול בתנועה הוא לקלוט את המסרים ואת התקשורת המודעת והלא מודעת של המטופל, להעניק להם מילים ובכך לסייע לו להכיר ולעבד את חוויתו הרגשית, הגופנית, התוך-אישית והבין-אישית.  

 

טיפול בפסיכודרמה-

הטיפול באמצעות פסיכודרמה מאפשר לבחון את העולם הפנימי ואת מערכות היחסים הבין-אישיות באמצעות טכניקות דרמטיות כגון המחזת סצנות חיים מציאותיות ומדומיינות, משחק וחילוף תפקידים ועוד. הטכניקות מכוונות ליצירת מרחב בו המטופל יכול להביא, באופן ישיר או עקיף, את מערכות היחסים, הנושאים והרגשות המעסיקים אותו בחיי היום יום ולהביאם לידי ביטוי תוך יצירת חווייה מחודשת ומתקנת שלהם. העלאת סצנות החיים מאפשרת למטופל לבחון את דפוסי פעולתו, תפיסותיו רגשותיו, ולהתנסות באורח משחקי במצבים המאפשרים יתר מודעות עצמית, שחרור ועוד..